mandag den 27. februar 2012

Dag 51

Jeg har simpelthen ikke haft tid til at skrive her i bloggen før nu, så nu kommer der en lille update.

I torsdags havde vi som sagt torsdagscafé, og det gik rigtigt godt, syntes jeg. Det var i hvertfald rigtigt sjovt. Jeanett, Elsa, Frederik og jeg spillede "I Hate Myself For Loving You" af Joan Jett & The Runaways. Ved ikke, om jeg har nævnt det, men anyway :) 


Fredag havde vi audition til Vig Festival i salen, hvor nogle forskellige bands spillede og dystede om at få lov til at åbne Vig Festivalen til sommer. Det var ret fedt at se, for der var mange, der spillede rock (og det mangler vi lidt heroppe!). Der var en god stemning og bar med fadøl og somersby. Og det varede fra 18 - 24 eller deromkring, så det tog hele aftenen. Men det var rigtigt fedt, og jeg var blevet spurgt af et af bandsene (Elektroklubben), som skulle spille, om jeg ville tage billeder for dem, fordi jeg også tog billeder af dem, da de spillede sidst på højskolen.
Der var 3 bands, der fik lov til at spille, og det ene band var Elektroklubben, så det var ret fedt :)
Efter audition blev Koala (eller Frederik, som han hedder) og jeg enige om, at vi skulle se "Black Swan", men der gik lidt fest i den rundt omkring i husene, og nogle gik i seng, så vi blev enige om at finde et sted på skolen at se den. Så vi endte med at slæbe madrasser til øvelokale 2, og så så vi film derinde og overnattede. Det var mega hyggeligt, og faktisk et meget godt sted at se film om aftenen, fordi der var det helt rigtige lys (dvs. intet lys).

Lørdag var der så husarrangement, som mit hus stod for. Og vi havde planlagt, at vi skulle lave Dagens Mand. Så først delte vi pigerne og drengene op, så drengene fra vores hus tog alle pigerne med ned i caféen, hvor vi havde dæmpet belysningen og lagt en masse madrasser og tæpper frem. Og drengene stod med vindruer og vifter i toga og forkælede dem. De fik så at vide, at de skulle udfylde en blanket, som vi havde lavet, hvor de skulle lave en karakter, som drengene senere skulle spille. Og det var sådan noget med navn, alder, bopæl, hvad de tændte på, og hvad de ikke tændte på og sådan noget.
I mellemtiden fik vi piger fra huset forklaret drengene, at de skulle igennem 5 manddomsprøver, som vi skulle finde en vinder i hver af. Og første opgave var, at de skulle løbe om kap ned til scenen udenfor.
Næste prøve gik ud på, at de fik 2 minutter til at finde den længste kæp, de kunne. Og vi havde lavet alle opgaverne, så de hed noget, som nemt kunne misforståes. Så denne opgave hed fx. "Hvem har den længste kæp?". Derefter havde vi "Hvem slikker bedst?", som gik ud på, at de skulle spise et sliksnørebånd uden at bruge hænderne på kortest tid. Så havde vi "Hvem støder dåsen bedst?", som gik ud på, at de skulle kaste en tom dåse så langt som muligt.Til sidst havde vi "Hvem piller bedst?", hvor de skulle pille løg på kortest tid.

Til sidst havde vi så 5 finalister, som vi tog med op i salen, og der skulle vi så have sorteret 3 finalister fra. Så første opgave gik ud på, at de skulle fortælle den bedste scorereplik, de kunne finde på. Og så blev den dårligtste sorteret fra. Næste opgave var, at de skulle åbne bher med én hånd på kortest tid, og det var så 4 bh'er i træk. Til sidst fik de bundet en snor rundt om livet med en kuglepen for enden, som de skulle få ned i en flaske, som stod under dem.

Da vi havde fundet vores to Dagens Mænd, blev de sendt ud i nogle øvebokse for at skifte til noget andet tøj, og så fik vi pigerne ind i salen, som i mellemtiden havde fået at vide, at de selv skulle spille de karakterer, som de havde lavet. Og så havde de også fået noget tid til at klæde sig ud. Så pigerne blev sendt ud i salen til titelsangen fra "Dagens Mand", og først dér fik alle at vide, at det var Dagens Mand, vi skulle lave. Det var en meget sjov detalje, at de var i uvished så længe.

Men ja, så kom der en fyr ind ad gangen, og vi havde sørget for at skrive et dårligt digt, som den ene skulle læse op, og den anden skulle spille på en guitar, som var helt ude af stemning. Og så fik vi hevet nogle af drengene op, som skulle spille mor og far for den den ene, og nogle andre, som spillede den andens venner og sådan noget. Og de hele gik super godt, og det var rigtigt sjovt.

Om aftenen havde vi dækket op med levende lys, vin og dug på bordet til de 2 dates, og Mika og Kristoffer var deres tjenere hele aftenen (imens vi havde aftensmad). Det var også ret sjovt. Specielt fordi de 4 personer, som var på date, fik drukket 2 flasker vin på 20 min!

Nå, men om aftenen var der tidsmaskinefest, som gik ud på at vi startede med at høre musik fra 30'erne, og hver halve time skiftede vi videre til et nyt årti. Det var faktisk rigtigt sjovt. En god fest :)

I går var vi ude at bowle i Holbæk, hvilket faktisk var meget sjovt. Jeg var sindssygt dårlig, men sådan er dét jo. Desværre var der sket en misforståelse, så vi kom kun til at være der en time, selvom vi troede, at vi skulle være der i 2... Da vi kom hjem, smuttede Charlotte, Koala og jeg op i Larsens Lokale, som fantastisk nok var helt mørklagt, og så så vi "Funny Games", som er en meget underlig men også ret fed thriller. Derefter så vi en masse ting og sager på YouTube, og vi var faktisk i Larsens indtil aftensmaden.
Bagefter lagde vi de madrasser, som vi havde haft i Larsens, op i salen, så de lå klar til filmen kl. 20.

Om aftenen skulle vi se film, men bagefter var der også Oscaruddeling resten af natten. Så der var noget rød løber kl. 23. Dresscoden var, at man skulle se så godt ud som muligt i sit nattøj. Så Koala og jeg blev enige om at tage matchende nattøj på, fordi vi begge have grå natbukser og rød fodboldtrøje. Og så havde jeg nogle smarte clip-on-butterflies, som vi også tog på.
Så vi var oppe i salen og se "Lad den rette komme ind", som helt klart var bedre at se anden gang, fordi jeg ikke sammenlignede den så meget med bogen denne gang.

Bagefter var der som sagt rød løber, hvor vi fik taget billeder, og Koala og jeg fik prisen for bedste outfit! Så vi fik en nice "statuette", som jeg nok skal tage et billede af på et tidspunkt, men lige nu står den ovre i hans hus. Og så så vi Oscaruddeling. Eller det vil sige... Jeg så lidt af den røde løber, og så faldt jeg i søvn. Og så vågnede jeg og så starten af selve showet, og så faldt jeg i søvn igen... Men i hvertfald så sov vi oppe i Salen, hvilket var meget hyggeligt, men også lidt koldt! Specielt når man er to om én sovepose!

Nå, men i morges havde jeg det super dårligt, så jeg måtte droppe sammenspil, og jeg fik hjem og sov efter morgensamling. Så sov jeg helt indtil frokost, og så havde jeg det heldigvis meget bedre. Til pulsrum havde vi uddannelseshalløj, hvor en masse fra nogle forskellige uddannelse var kommet ud for at fortælle. Og vi kunne så vælge at gå rundt i 3 runder og høre de 3, som interesserede os mest.
Jeg valgte at høre om Rytmisk Musikkonservatorium i København, som faktisk lyder rigtigt fedt, men også sindssygt svært at komme ind på. Så hørte jeg lidt om Roskilde Universitet, og til sidst var jeg oppe hos en studievejleder, hvor vi bare snakkede om, hvad jeg godt kunne tænke mig og sådan noget... Det var egentlig meget rart. Det satte i hvertfald nogle tanker i gang...

Puh, det var en hård omgang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar