torsdag den 12. januar 2012

Dag 5

Halli halløj.

Gah, der er sket mange ting i går og i dag, så jeg håber, at jeg kan få det hele med uden at glemme noget!

Hov, jeg skal lige huske at sige, at aftenen om Grundtvig faktisk var ret sjovt. Vi sang nogle Grundtvig sange og hørte noget om Grundtvig, og så så vi en "dokumentar", som hed "Miraklet", der handlede om højskolernes oprindelse osv. og fortælleren var så engageret, at det var virkeligt underholdende at se på. Så det var ikke så slemt, som jeg havde forestillet mig!

Anyway, i går fik vi vores sammenspilshold at vide om aftenen, men først fik vi jammet med de samme hold, som vi spillede med i mandags, og det var ret sjovt. Ikke så udmattende som i mandags, fordi vi vidste lidt bedre, hvad vi gik ind til. Nå, tilbage til sammenspilsholdet! Jeg er kommet på et eneste hold, som skal skrive deres eget materiale, så det bliver helt vildt spændende! Vi har allesammen en form for rock som udgangspunkt (stort set, den ene sangerinde er ikke så meget til det, men os andre er). Jeg skal selvfølgelig spille guitar, og så er der en anden guitarist, en bassist, en keyboardist, en trommeslager og to sangerinder.
Vores første sammenspilstime er på mandag, så det bliver spændende. Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang! :)
Det var også i går, at vi filmede det meste af vores præsentationsvideo, som vi skal have færdigt til på fredag. Det er super skørt, men det er skide skægt. Jeg lægger den nok op her i bloggen, når vi er færdige osv.

I dag har vi fået præsenteret de valgfag, vi kan vælge. Der er ret mange, så jeg vil ikke nævne dem allesammen, men vi kan vælge 3 fag på henholdsvis 4, 2 og 2 lektioner. Plus brugsklaver, hvis vi har lyst til det. Der er rigtigt meget at vælge i mellem, så jeg har ikke helt bestemt mig endnu. Bortset fra, at jeg gerne vil have det, der hedder "Artspace" på 4 lektioner, fordi det har noget med billedredigering osv. at gøre. Så det ligger fast... Så vil jeg prøve at finde ud af, hvad de to andre fag skal være, i aften, for seddelen skal afleveres i morgen. Det er nok nemmere at fortælle om fagene, når jeg har bestemt mig.
Så har vi sunget lidt i dag, og været ude at gå en lang tur til stranden i mega storm- og regnvejr. Så det var jo fantastisk. Og så fik vi taget nogle fællesbilleder, hvor vi allesammen er mega grimme, fordi vi er ved at blæse væk. Plus vi fik filmet de klip til vores præsentation, som kommer til at indeholde vores huslærer Simon.

Selvom gåturen var slem, var det fantastisk at komme tilbage til varm kakao og chokoladekage. Og så var det  alligevel lidt rart at have rørt sig lidt, selvom det var skide koldt!

Hvad mere? Jo, så har jeg efterhånden nogle aftaler med forskellige mennesker om, at vi skal spille musik sammen. Her til aften har jeg jammet med to andre piger, Jeanett og Elsa, som begge er fra færøerne, og vi vil gerne lave noget rock agtigt hen ad Flyleaf agtigt. Vi mangler bare en bassist, som helst skal være en pige, fordi vi synes, det kunne være fedt med et all-girl band. Plus at de begge har gode kontakter til festivaller på Færøerne, så hvis det bliver godt, så er det måske en mulighed. Vi har også snakket om Vig Festivallen (det står i vores kalender fra DRH, hvornår der er audition). Men nu må vi se. Indtil videre glæder jeg mig helt vildt, til vi skal i øver på søndag, når vi har fået vores skema. Jeg har en god fornemmelse, for de er begge to rigtigt awesome!

Så har jeg også snakket kort med en, der hedder Peter, som ville lave noget cover af rock/electronica ting sammen med en anden. Det var, fordi vi kom ind på Nephew, som de også ville lave covers af - så jeg sagde, at jeg helt klart var frisk på det, hvis det var. Det kunne være super skægt!

Så har jeg en jam-aftale med en, der hedder Charlotte. Vi har snakket kort om noget acapella ting, som kunne være sjovt.

Og så ville nogle piger af mit hus have mig til at spille bas, men jeg ved ikke, om det bliver til noget.

I hvertfald har jeg rigeligt at lave! Så nu må vi se, hvad der bliver af det hele... Indtil videre er jeg bare super spændt på at komme i gang med noget af alt det, jeg gerne vil!

Jeg er lige kommet tilbage fra quizaften, hvilket var rigtigt sjovt - selvom vi ikke vandt! Og lige om lidt vil jeg smutte tilbage til caféen og få en sandwich - og så har jeg en neglelak date med Charlotte, som vil lave DRH logoet på mine negle! (pictures to come, hvis det lykkedes)

I morgen er der teambuilding og introfest - yeah!

Her er et par billeder fra de foregående dage: (Klik dem store)

Det er så de mennekser, som jeg bor med i hus 3. Minus Mika, fordi han tog billedet.

Anne (min roomie), Emilie, mig og Alberte. (Ja, det er underbukser. Don't ask)

Gå tur (før det begyndte at regne)

Heste! (som man kan få lov til at ride på, hvis man vælger ridning som valgfag)

Mere gå tur...

Lidt mere gå tur...

The end.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker hvor entusiastisk du bare ser ud på det der gruppebillede! Hahahah! :D

    Men dine hus-homies ser søde ud :D

    SvarSlet
  2. HAHAHAHA. Jamen seriøst. Jeg lagde først lige mærke til det idag. Det er fantastisk. Jeg er bare totalt frisk og frejdig på det billede. Hahahaha.

    SvarSlet