søndag den 29. januar 2012

Dag 22

Wow. Jeg er virkeligt bagud nu!

Okay, lad mig se... I tirsdags havde jeg besøg af Mads, og der var højskoleaften med et band, der hed "Nice Guys", som lavede et foredrag/koncert omkring rockmusikkens historie. Dvs. de fortalte om nogle bands og om, hvad der skete i samfundet på den tid, og så spillede de eksempler på noget af musikken. Det var faktisk meget underholdende, og de spillede ret godt.

Onsdag havde vi højskolecafé, hvor vi så på billeder fra vores forestander, Søren Børsting,'s tur gennem Afrika. Også meget underholdende, men en smule langt fra morgenstunden, må jeg indrømme! Derefter havde jeg for første gang brugsklaver, hvilket faktisk var meget sjovt. Bortset fra, at jeg allerede nu er bagud, fordi jeg var syg første gang. Ret irriterende. Men det betyder i hvertfald, at jeg ligenu er i gang med at lære "Let's twist again" og "Unchain my heart" :) Så havde vi horisont, hvor vi igen havde vikar. Denne gang snakkede vi om, hvordan rapperen Kidd havde udnyttet medierne til at komme frem. Ret interessant - der blev i hvertfald diskuteret en del! Om aftenen spillede jeg med det alternative rockband, hvilket gik okay. Drengene spiller i hvertfald musikken ret godt. Så skal Peter og jeg bare have lidt bedre styr på sangen! :)

Torsdag havde jeg artspace, hvor vi stadigvæk "bare" er i gang med photoshop. Jeg keder mig lidt, må jeg indrømme, fordi jeg kan alle de ting, vi har lært indtil videre. Men jeg fik lavet et billede med et øre, hvor der stikker nogle instrumenter ud... Jeg skal have anskaffet et USB stik, så jeg kan få mine ting over på pcen. (Man kan få et på 8GB til 80 kr. her, ret billigt!) Jeg glæder mig, til vi skal i gang med noget, jeg ikke allerede kan. Jeg tror, vi skal lave cd-cover næste gang (i et andet program end photoshop - hurra!) Så havde vi husmøde, hvor vi havde en længere snak omkring oprydning i stuen (ligner meget tit en svinesti!), men vi fik alligevel spist noget kage og lavet noget quiz til sidst! Efter det havde jeg sammenspilsøver, hvilket gik ret godt. Vi har stadigvæk kun 2 sange at arbejde med, men det går fremad! Nu ser det ud til, at Jeanett skal synge noget færøsk i en af sangene, det bliver rigtigt fedt, tror jeg :)
Senere på aftenen havde vi caféaften, hvor man kunne stille op og spille nogle sange, hvis man havde mod på og lyst til det. Det var der et par stykker, der gjorde, og de var allesammen super dygtige! Næste caféaften er om 2 uger, og jeg overvejer at spille noget dér. Det kunne være ret sjovt! Efter koncerterne opstod der en spontan fest i caféen, og det var ret sjovt. Men det resulterede også i ret mange trætte højskoleelever dagen efter!

Caféaften!
Fredag startede ud med træthed livsoplysning, hvor vi snakkede om idealer for, hvad vi gerne ville med højskolen. Altså hvordan vi skulle være som mennesker og alt sådan noget. På mit hold havde vi det sjovt med at tegne en tegning, hvor vi hver især tegnede lidt på og sendte den videre til den næste, som så tegnede lidt mere på osv. (det var dog ikke en del af undervisningen... ups). Efter det havde jeg afrikansk tromme/dans, hvor vi lærte en ny sang/dans og også arbejdede videre på det, vi lærte sidste uge. Vi sluttede timen af med at danse over i caféen, hvilket må have set ret sjovt ud for de andre!
Til sidst havde jeg fra sang til cd, hvor vi fik lov til at arbejde videre på den sang, som vi gik i gang med i sidste uge. Stille og roligt, men jeg synes, at det er et virkeligt sjovt fag!
Fredag aften skete der ikke det store. Der var en lille smule fest i caféen, men de fleste var ret kvæstede efter festen dagen før og ville også hellere lade lidt op til lørdag...

Og så kommer vi endelig til lørdag, som var i går, og jeg er snart med igen her på bloggen!
I går havde hus 4 det første husarrangement, og det var super sjovt. De havde arrangeret et orienteringsløb, hvor vi skulle rundt på forskellige poster og klare nogle opgaver, og efter hver post fik vi 2 ord, som vi til sidst skulle bruge til at sammensætte en sang. En af posterne gik også ud på, at vi skulle bygge vores eget instrument, som vi måtte bruge til vores sang. Alle havde gjort helt vildt meget ud af det, og vi fik bygget et flaskeinstrument, som man kunne puste i. Ret sejt, hvis vi selv skal sige det - og det skal vi! Men vi vandt desværre ikke den fine præmie, som var en masse slik, kager og rødvin.


Senere på aftenen var to bands og spille koncert (begge med medlemmer, som har gået på højskolen!), og det var super fedt - efterfølgende var der "Rave fest", hvor det gjaldt om at se så flippet ud som muligt. Vi havde købt nogle malerdragter og tegnet på dem, og så tog jeg noget farverigt tøj på indenunder og en masse farve i hovedet. Super sjov fest. Jeg tror, jeg gik i seng halv 3!



Og i dag har vi ikke lavet så meget faktisk. Jo, havde tjansen med at gøre rent i caféen i morges. Det var ikke super spændende. Ville ønske, at jeg havde taget et billede af, hvordan der så ud i caféen, da vi ankom... Men nu bliver I bare nødt til at tro på, at det var virkeligt slemt med øl, balloner og knæklys udover det hele. Øv. Men det skulle jo gøres... Hov, vi vågnede jo også op til sne! Og der var sneboldskamp, men det vovede jeg mig nu alligevel ikke ud i... Og lige nu er jeg næsten lige kommet tilbage fra filmaften i salen, hvor vi så "Trainspotters" - Ret god film, som handlede om nogle stofmisbrugere i Scotland (lyder kedeligt, men den var god og også ret humoristisk!)...

Og så vil jeg prøve, at lade være med at være så langsom en anden gang, så jeg skal skrive en hel roman!

Helt kort, så skal vi i teateret i morgen, men jeg kan ikke huske, hvad vi skal se :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar