søndag den 15. april 2012

Dag 99

Okay, jeg ved godt, at det er hundrede år siden, at jeg sidst har skrevet, og jeg har ikke nogen undskyldning. Jeg har bare været doven. Nej, vent, jeg har en undskyldning! For jeg har selvfølgelig bare haft travlt med at have det sjovt på højskolen i stedet for at skrive om det :)

Nå, men hvis jeg skal lave en hurtig opsummering, så må jeg nævne vores påskeuge. Vi havde tre dage op til påskeferien, som var nogle specielle projektdage. Det hele skulle ende ud i ét stort værk af lyd og billeder, som vi skulle opføre sammen for hinanden om onsdagen, og der var både jamband, stomp, lyrik, installationskunst (fx en membran med majstivelse, som ændrer form alt efter lyden), video og en masse studieindspilningsting. Jeg var på den kreative del af videoholdet, hvor opgaven var at filme nogle billeder, som kunne vises sammen med den lydfil, som ville blive klippet sammen af alle de studieindspilninger, som blev lavet. Vi havde nogle overordnede dogmer, som hed påske og noget med natur (tror jeg nok) og et bestemt tempo.
Det var nogle sjove dage, men det var også lidt hårdt, fordi det var en meget kort deadline. Men vi nåede det, og det blev faktisk okay fedt. Det andet videohold fik opgaven at filme noget dokumentar agtigt, så jeg kan forhåbentligt lægge en video herind på et tidspunkt, som I kan se :)

I påskeferien tog jeg hjem torsdag og kom tilbage søndag, hvor vi tog til noget, der hedder "Burgerhjørnet", og fik nogle gigantiske is. Det var måske lidt for koldt til is, men det var virkeligt hyggeligt alligevel! Og jeg tror ikke helt, at man kan forstå, hvor store de is var, før man ser et billede, så her har vi Hjarnø med en gigant is (OG POMMESFRITES! Hvordan han fik det spist, må I virkeligt ikke spørge mig om!)


Nå, men mandag formiddag havde vi æggejagt, hvor vi var ude og finde chokoladeæg. Det var et kort og hyggeligt lille indslag på dagen, men jeg syntes, at det var et meget fedt initiativ fra nogle af pigernes side (kan ikke huske præcist, hvem der stod for det, så vil ikke nævne navne og glemme nogen). Om aftenen havde vi filmaften, hvor vi kørte Tim Burton tema og så både "Edward Saksehånd" og "Sweeney Todd" :) 

Tirsdag aften var der højskoleaften, som denne gang var en slags promo-koncert for en musikskole i L.A., som hedder L.A. Music Amademy. Det var elever, som havde gået der, og størstedelen af bandet kom fra Sverige. Nå, men de spillede nogle sange og fortalte en hel masse om skolen, som lød rigtigt fed, men sindssygt dyr! Og så lavede de noget jamagtigt til sidst, hvor de én af gangen byttede en fra bandet ud med en fra højskolen, som skulle spille med på den sang, de spillede. Det var meget fedt at se på og bekræftede mig også bare I, at jeg virkeligt er omringet af talentfulde mennesker heroppe på højskolen! :) 

Onsdag aften var der igen koncert med Playground Big Band under ledelse af Bo Stiff. Det var også en meget god koncert, og det var nogle virkeligt dygtige musikere. Jeg tror også, at de fleste enten kom fra MGK eller konservatoriet. Efter koncerten var der jam, men det kunne jeg ikke overskue, så det var jeg ikke med til. De blev også ved indtil kl. 4 om morgenen! Så jeg er ret glad for, at jeg sprang over! 

Fredag havde Therese fødselsdag, så det fejrede vi selvfølgelig med morgensang og lagkage og alt det der gøgl. Om aftenen sad vi allesammen og hyggede i huset, og det var virkeligt fedt og sjovt. 

I går havde vi påskefrokost! Det var også rigtigt hyggeligt, og vi fik en masse god mad! Til "forret" fik vi sild, karrysalat, æg og fiskefilet. Til "hovedret" var der salat, varm leverpostej med bacon, frikadeller, majsbøffer, kartoffelsalat og ribbensteg. Til dessert fik vi frugtsalat :) Og lidt snaps men ikke så meget fra min side. Vi startede kl. 3 og var færdige med maden kl. 7, og så var vi ude på æggejagt. Der var også en god og en ond påskehare, og den onde kastede med vandballoner, imens den gode hare gav en flaske sprut, hvis man fangede den. Efterfølgende havde vi en lille quiz, og derefter var der bare "almindelig" fest i caféen. 
Så det var alt i alt en ret god aften, og folk holdt faktisk ud ret længe, når man tænker på, at vi drak fra kl. 3... Jeg gik i seng kl. 1 :)

Og i dag sker der vidst ikke så meget, men i aften er der filmaften, hvor vi skal se "Donnie Darko", som er en af mine yndlingsfilm, så det glæder jeg mig til! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar